What’s your story?

Iedereen heeft een verhaal. Het maakt niet uit waar je vandaan komt. Het is belangrijk waar je naar toe wil. Met What’s your story willen het taboe rond mentaal welzijn en culturele taboes  bij jongeren doorbreken.

Volgens het woordenboek is een taboe iets dat wordt beschouwd als ongepast om te gebruiken of erover te spreken.

Waar komt eigenlijk die angst of een bepaald handeling vandaan? Reputatie schade, Sociale uitsluiting of vul het maar in….
Als je dan eindelijk al je moed hebt verzameld om jouw probleem bespreekbaar te maken…krijg je reacties als, had dat dan verteld dan hadden we je eerder kunnen helpen.
Helaas is dat niet zo simpel. We leven in een maatschappij waar je, als iemand aan je vraagt hoe gaat het met je? We Standaard antwoorden met GOED!
Wanneer er iemand dan ook geen goed zegt, maar verteld dat het niet goed gaat met hem of haar, zijn we van ons stuk gebracht, weten we niet goed wat te zeggen en kunnen we hier niet mee om te gaan.
Het bespreekbaar maken van eenzaamheid, psychisch lijden, burn-out/ bore-out, depressieve gedachtes, angst, scheiden, pesten, zelfbeeld, verslaving, de dood of je geaardheid zijn enkele voorbeelden waar een taboe op heerst. Wij vinden deze onderwerpen lastig om te bespreken. Deze taboes gaan dan ook van generatie op generatie.

Het project ”What’s your story” is gericht op jongeren die hun verhaal durven te delen en zo taboes bespreekbaar maken. Jou waargebeurde verhaal brengen wij in beeld om andere jongeren te waarschuwen, bemoedigen, motiveren en stimuleren bepaalde elementen te herkennen en tijdig te handelen/ bespreekbaar maken en het maken van bewuste keuzen.  Jouw verhaal kan op 2 manieren worden getoond;

• reconstructie met acteurs.
  • jij doet je verhaal op beeld

Heb jij een verhaal dat jij wil delen.

Meld je dan aan t.a.v. redactie.

× Hoe kan ik je helpen?