Stichting My Story

Over ons

Stichting My Story is gevestigd in Almere en is opgericht in augustus 2020 door Angelo Maduro.  Als Kunstenaar, schrijver, verhalerverteller, kapper, timmerman en vrijwillige straatcoach signaleert hij al jaren dat jongeren ongewild terecht komen in criminaliteit door groepsdruk of armoede met alle gevolgen van dien. Afgelopen jaren heeft hij zich ingezet tijdens verschillende projecten en meegewerkt aan culturele en welzijn activiteiten in Almere.

Ik ben getrouwd en vader van 4 kinderen.  Ik zet mij graag in voor de jongeren, want zij zijn de toekomst van morgen. Investeren in de jongeren is van groot belang. Iedereen heeft recht op gelijke kansen. De jongeren die ik vaak zie zijn  kwetsbare jongeren met een diverse achtergrond en problematiek op sociaal emotioneel en maatschappelijk vlak. Zij vallen vaak tussen wal en schip. Ook ik heb in mijn jongere jaren in kwetsbare posities gezeten. Mijn vader was een alcoholist en ik ben niet bij mijn eigen moeder opgegroeid. Dit gaf een gevoel van afwijzing en  eenzaamheid wat een grote impact in mijn leven heeft gehad. Ik legde mijn focus op hetgeen wat ik leuk vind om te doen. Sporten, muziek maken en mijn geloof in God heeft mij staande gehouden. Het heeft mij gemaakt tot de persoon die ik nu ben. Iedereen heeft een verhaal! het maakt niet uit waar je vandaan komt of uit welke klasse je afkomstig bent. Jouw verhaal kan iemand bereiken, motiveren en activeren om het anders te doen.

Daarom is het wegnemen van kansenongelijkheid bij kinderen/jongeren zo belangrijk. Want daar begint het: als je als kind geen gelijke kansen krijgt, werkt dat de rest van je leven door tot alle gevolgen van dien. De een weet er mee om te gaan en de ander heeft daar meer moeite mee. Ik streef ernaar om die ene persoon te zijn om de jongeren hun focus te leggen om hetgeen wat hun sterker maakt in het leven. Het maakt niet uit waar je vandaan komt, het gaat erom waar je naar toe gaat!

My Story is  opgericht vanuit de overtuiging om jongeren kansen en  mogelijkheid te geven om aan hun kwaliteiten te werken en deze te versterken. De stichting heeft als doel jongeren te begeleiden en te coachen door te luisteren naar hun verhaal.

Wij zetten in door te werken aan sociale vaardigheden en talentontwikkeling en hiermee een positieve bijdrage te leveren in het leven van jongeren. Stichting My Story gelooft sterk in de eigen kracht en mogelijkheden van jongeren. Wij ondersteunen en stimuleren jongeren om te komen tot een positieve ontwikkeling. In het kader van talentontwikkeling organiseren wij projecten en bieden wij trajecten aan met als doel de zelfvertrouwen en de zelfstandigheid van jongeren te bevorderen (Building Together).

Visie

Stichting My Story heeft als doel om jongeren die vastlopen op verschillende levensgebieden te ondersteunen, zodat zij beter kunnen deelnemen  aan de maatschappij. Iedereen heeft een eigen verhaal (My Story) en met de juiste ondersteuning willen wij jongeren coachen en begeleiden. Begeleiding en ondersteuning die de stichting biedt is individueel en wordt op de jongeren afgestemd. Daarnaast biedt de stichting ook trajecten en coaching aan in groepsverband.  De coaching en trajecten zijn erop gericht om jongeren in hun kracht te zetten en te werken naar zelfstandigheid.

Missie

Stichting My Story gelooft sterk in de eigen kracht en mogelijkheden van jongeren. Wij ondersteunen en stimuleren jongeren om te komen tot een positieve ontwikkeling. In het kader van talentontwikkeling organiseren wij projecten en bieden wij trajecten aan met als doel het zelfvertrouwen en zelfstandigheid van jongeren te bevorderen.

Ons Team

Penningmeester/coach