Coaching & begeleiding

Kom jij er zelf even niet uit? Zit je niet lekker in je vel omdat je weinig zelfvertrouwen hebt? Wil je graag dingen veranderen maar weet je niet hoe je het aan moet pakken? Of wil je juist meer motivatie hebben of hulp om deze motivatie vast te houden? Wij  leren jou hoe je meer grip krijgt op jezelf en op je leven en hoe je op een andere manier om kunt gaan met dingen waar je tegen aan loopt.

Stichting My Story biedt Coaching en begeleiding op basis van een persoonsgebonden budget (pgb), waarmee we waardevolle individuele ondersteuning bieden aan jongeren en gezinnen in Almere. Ons doel is om hen in staat te stellen volwaardig deel te nemen aan de maatschappij. Hier zijn enkele belangrijke punten die je moet weten over individuele begeleiding.

Wat is individuele begeleiding?

Individuele begeleiding omvat het ontvangen van tips en advies van je zorgverlener. Je kunt individuele begeleiding aanvragen voor verschillende aspecten van je leven, waaronder:

• Het structureren van je dagelijkse activiteiten.
  • Ondersteuning bij het uitvoeren van hobby’s en het doen van boodschappen.
  • Het bevorderen van sociale contacten.
  • Hulp bij administratieve taken en geldzaken.
  • Oefenen van vaardigheden, zoals lezen en schrijven.

Werkwijze

Kennismaking
In een gratis kennismakingsgesprek bespreken we jouw specifieke hulpvraag en leg ik jou en je ouders uit wat je kunt verwachten zodat je daarna kunt besluiten of je gecoacht wilt worden.
We stellen eerst jouw doel vast wat je wilt bereiken met de begeleiding. Coaching is altijd maatwerk want iedere jongere met zijn hulpvraag is anders en uniek. We kijken hoe de situatie nu is en wat er nodig is voor jou.

Inzichten en tools
Vervolgens onderzoeken we wat jou belemmert en waar jouw kracht zit. Deze kracht leer je optimaal in te zetten om de dingen aan te pakken waar je tegen aan loopt. Je leert hoe je meer regie krijgt over jezelf en over je leven en hoe je op andere manieren met situaties om kunt gaan. Stap voor stap merk je dat je steeds meer inzichten en tools krijgt zodat je daarna zelf verder kunt.

Hoe?
Met behulp van werkvormen, methodieken en gesprekken werk je op een actieve manier stapsgewijs aan jouw doel. Tussen de afspraken door houden we per mail of whatsapp contact. Indien nodig of gewenst plannen we tijdens het traject ook een afspraak met je ouders. Bij

Stichting My Story hanteren we geen wachtlijst voor onze coachingtrajecten. We begrijpen hoe belangrijk het is om snel de ondersteuning te krijgen die je nodig hebt. Daarom zorgen we ervoor dat we direct beschikbaar zijn om je te begeleiden en te ondersteunen.

Binnen 2 werkdagen zal een van onze coaches contact met u opnemen om het coachingtraject te starten. We willen ervoor zorgen dat je zo snel mogelijk de hulp krijgt die je verdient.

Heb je persoonlijk advies nodig over het pgb in jouw situatie? Aarzel niet om contact met ons op te nemen. We staan klaar om je te helpen!

× Hoe kan ik je helpen?